Сучасний етап розвитку суспільства характеризується широким
використанням комп’ютерної техніки, нових інформаційних технологій,
телекомунікацій, нових видів документального зв’язку, відповідно підвищуються
вимоги до професійної підготовки економістів, зокрема до рівня їхньої
компетентності в галузі інформатики й комп’ютерної техніки (інформатичної
компетентності).
Одна
з проблем, що стоїть перед вищою освітою, – підготовка випускника до
професійної діяльності в інформаційному суспільстві. Вирішення цієї проблеми
пов'язане з формуванням компетентності студентів у галузі інформатики,
комп’ютерної техніки та інформаційних технологій. Аналіз останніх досліджень і
публікацій.
Дослідженням
понять компетенції та компетентності присвячено роботи таких науковців, як:
М.А.Антонченко [2], В.І. Байденко [3], В.П. Беспалов [5], Н.Х.Насирова [8],
О.В.Овчарук [9], Ю.Г.Татур [13], А.В. Хуторський [16]. В останні роки активно
ведуться дослідження з проблеми інформаційної культури, інформаційної,
інформаційно-комунікативної, інформаційно-технологічної компетентності тощо
[1-5, 7, 9-11, 16].
Більшість
дослідників виділяють професійні, ключові, предметні компетенції тощо. Останні
ґрунтуються на специфічних атрибутах предмету вивчення і формуються
компетентнісним навчанням відповідної дисципліни. З позиції компетентнісного
підходу метою вивчення дисципліни «Інформатика та комп’ютерна техніка» є
формування у студентів високого рівня компетентності в галузі інформатики,
тобто інформатичної компетентності.
Аналіз
компетентнісного підходу до навчання інформатики, запропонованого різними
авторами (зокрема А.Л. Семеновим, А.Ю.Уваровим) показав значне розходження в
змісті і номенклатурі основних компетенцій у галузі інформатики [12, 14]. Це
свідчить про те, що процес визначення стабільного набору ключових інформатичних
компетенцій ще не завершився. Постановка завдання.
На
основі аналізу понять компетентності та інформаційної компетентності виявити
сутність компетентності в галузі інформатики, сформулювати поняття
інформатичної компетентності, уточнити його компонентний склад та зміст. Виклад
основного матеріалу. У педагогічній науковій літературі немає єдиної думки щодо
означення понять компетенції та компетентності. В окремих роботах ці поняття
розмежовуються, в інших – ототожнюються.
Комментариев нет:
Отправить комментарий