Інформаційна компетентність

Сучасний етап розвитку суспільства характеризується широким використанням комп’ютерної техніки, нових інформаційних технологій, телекомунікацій, нових видів документального зв’язку, відповідно підвищуються вимоги до професійної підготовки економістів, зокрема до рівня їхньої компетентності в галузі інформатики й комп’ютерної техніки (інформатичної компетентності).
Одна з проблем, що стоїть перед вищою освітою, – підготовка випускника до професійної діяльності в інформаційному суспільстві. Вирішення цієї проблеми пов'язане з формуванням компетентності студентів у галузі інформатики, комп’ютерної техніки та інформаційних технологій. Аналіз останніх досліджень і публікацій.
Дослідженням понять компетенції та компетентності присвячено роботи таких науковців, як: М.А.Антонченко [2], В.І. Байденко [3], В.П. Беспалов [5], Н.Х.Насирова [8], О.В.Овчарук [9], Ю.Г.Татур [13], А.В. Хуторський [16]. В останні роки активно ведуться дослідження з проблеми інформаційної культури, інформаційної, інформаційно-комунікативної, інформаційно-технологічної компетентності тощо [1-5, 7, 9-11, 16].
Більшість дослідників виділяють професійні, ключові, предметні компетенції тощо. Останні ґрунтуються на специфічних атрибутах предмету вивчення і формуються компетентнісним навчанням відповідної дисципліни. З позиції компетентнісного підходу метою вивчення дисципліни «Інформатика та комп’ютерна техніка» є формування у студентів високого рівня компетентності в галузі інформатики, тобто інформатичної компетентності.
Аналіз компетентнісного підходу до навчання інформатики, запропонованого різними авторами (зокрема А.Л. Семеновим, А.Ю.Уваровим) показав значне розходження в змісті і номенклатурі основних компетенцій у галузі інформатики [12, 14]. Це свідчить про те, що процес визначення стабільного набору ключових інформатичних компетенцій ще не завершився. Постановка завдання.
На основі аналізу понять компетентності та інформаційної компетентності виявити сутність компетентності в галузі інформатики, сформулювати поняття інформатичної компетентності, уточнити його компонентний склад та зміст. Виклад основного матеріалу. У педагогічній науковій літературі немає єдиної думки щодо означення понять компетенції та компетентності. В окремих роботах ці поняття розмежовуються, в інших – ототожнюються. 

Комментариев нет:

Отправить комментарий